středa 29. prosince 2010

Mráz, běh, pohoda

Dneska jsem se na to chtěl vykašlat a neběžet. Hlavně po ránu, kdy na teploměru bylo -15 stupňů..
Ale protože se ke mě chtěl přidat kamarád, co si chtěl zkusit, jaké to je se proběhnout, nemohl jsem couvnout. Odložili jsme to tedy alespoň z 10 na 11 hodin. Teplota spadla na -10 stupňů. To už jde.
Bylo jasno, čerstvý vzduch, sněhu po kolena. Silnice a cesta ale do hladka prohrábnutá, v tom mrazu to ani neklouzalo. Ani jedno auto, psi i jejich majitelé zalezlý u kamen...

První okruh se spoluběžcem, druhý sám a trochu rychleji.
Kamarád spokojený, uběhl 3,5 kilometru. Klobouk dolů. Neběžel léta, možná desetiletí...
Nohy ho budou bolet až zítra :-)


7 komentářů:

  1. Tak to sis pekne uzival!!! Ja zitra planuju taky pockat az se otepli:) tak aspon na -10 optimalne -7C a vybehnout. Zaradovat se tak hodku, hodku a pul a domu! :)
    At se dari! 12:)

    OdpovědětVymazat
  2. No včera snad bylo ještě mrazivěji, ne? :-)

    Jinak doufal jsem, že se z kamaráda zrodí nový běžec a že budu tak nějak "u toho".
    Ale podle toho co říkal, tak je vyřízenej. Ruce, ramena, nohy necejtí... Uvidíme.

    OdpovědětVymazat
  3. Ten co běhá se pesem1. ledna 2011 v 22:03

    Prd vydržíš, my se pesem běhali i v těch - 15 a jsme oba v pohodě. Jen jsme se domů vraceli oba trochu ojínění... Dnes jsme si dali novoroční půlmaraton a bylo mi naopak nezvyklé vedro :D Ale jinak samozřejmě všechno nej do nového roku a ať ti to šlape....

    OdpovědětVymazat
  4. Ten co běhá se pesem2. ledna 2011 v 18:37

    No, ale dnes to bylo dost hustý... Nevím kudy běháš, ale my poslední dobou směr Mostov - Odrava - Lipoltov - Těšov - Mokřina a Kynšperk. Jenže většina toho sněhu se díky oblevě změnila na neuvěřitelný sajrajt, tak jsme šli zkušebně na cyklostezku podél řeky. Ale tam je to skoro to samý. A když jsem vybíhal na konci těch mizerných deseti kilometrů kopec kolem hřbitova, myslel jsem že ho snad ani nevyběhnu. Prokluzovalo to tak, že když jsem udělal metr krok, a noha o půl metru zklouzla zpět. Fuj tajbl. Buď až začne znovu mrznout, nebo ať to raději roztaje...

    Kromě toho je příjemné překvapení že jsi oživil blog, ačkoliv jsi psal, že ho ukončíš po maratonu. Já na ten můj psí nemám poslední dobou vůbec čas. Což není o tom, že bych zrušil psa (ten náš fakt nekouše) :-) nebo že by pes už se mnou neběhal, ale prostě je nějak moc práce. Ale snad to letos napravím.

    Jinak ještě k tomu mému včerejšímu rejpanci o - 15 °C - rekord jsme letos měli i v - 18 °C, ale to už jsem se domů vrátil s cizím psem. Všechny černé chlupy měl pokryté takovou jemnou námrazou tak, že byl úplně bílej, a já, aspoň podle holky, vypadal jako eskymák. Nicméně docela sranda.

    Ale když už jsme u toho běhání: letos se znovu po roční pauze běží Smrčiny. Tak doufám že se tam uvidíme: www.fichtelgebirgsmarathon.de Fakt to stojí za to. Skvělá trať, řekl bych jedna z nejlepších v našem okolí. A samozřejmě perfektní organizace, jak už bývá u Germána zvykem...

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, rád o tobě slyším..
    A teď nevím, na co má reagovat dříve :-)

    Vidím, že ti to běhá ostošest. To já jsem na tom mnohem hůř. od listopadu mě nějak bolela šlacha pod kolenem a tak jsem odpočíval a postupně zkoušel, jak to vypadá.. A po výběhu to bylo vždycky blbý. Ze zoufalosti jsem se tak nějak pozeptal, co by mohlo pomoct. A představ si, že jsem dostal radu: tak to zkus namazat. No nic jednoduššího to nebylo, tak jsem zakoupil dvě masti a po pěti dnech bylo po problému, respektive 95 procent je pryč.
    A to jsem kvůli tomu neběhal téměř měsíc a půl.. Sakra

    Takže teď to zkouším pomalu. Ve velkém mrazu zbytečně neběhám, jen tak o víkendu a o půlmaratonu se mi teď může jen zdát. Na Nový rok jsem dal 13 km a stačilo mi to. Nebudu to pokoušet. Není kam spěcht. Navíc jedu na hory a tak nechci zbytečně marodit, když už to stálo tolik peněz :-)
    Obuju se do toho až na konci ledna. Budu hodně odpočatej a snad i zdravej: to je základ!
    Už jsem se přihlásil na jarní "masovky" do Práglu.
    Ten Fichtelgebirgsmarathon je v létě (a zavání dost kopcema :-) jsem koukal, asi do toho půjdu, ale jen půlmaraton.
    Protože letos chci proběhnout stejně jako loni jen dva maratony. Na jaře v Praze a na podzim ještě někde...
    No ať vám to se psem běhá a třeba se někde potkáme.
    Hodně štěstí do nového roku a hlavně zdraví ať nám slouží!

    OdpovědětVymazat
  6. Ten co běhá se pesem2. ledna 2011 v 20:16

    No tak já taky skoro dva měsíce neběhal. Po těch Drážďanech mi řezali nějakou kravinu na ruce, tak jsem měsíc nemohl kvůli stehům a jizvě, a pak jsem doháněl pracovní skluz, tak moc nebyl čas. Teď sice už běhám, ale spíš jako vytrvalej slimejš. Zvedám postupně objemy, a od konce ledna začnu znovu nahánět tu rychlost. Chci mít na ten Fichtelberg trochu kondici. Pro mně je to tak trochu srdeční záležitost, takže i kdybych běžel cokoliv jiného, vrchol sezóny mám ve Smrčinách. Ostatně uvidíš sám, je to fakt nádherná, kopcovitá, a přitom docela rychlá trať. Navíc cíl 1:30 na půlmaratonu zůstává nezměněn. Jen mi pořád není jasné jak ho dosáhnu :D

    OdpovědětVymazat
  7. Ty jsi ďábel!
    Já už moc nevěřím, že bych si současných (lehce pod 1:40) nějak moc zlepšil.. Ani maraton už nemám ambici zrychlovat. V Praze se chci jen tak proběhnout..
    Letos vlastně žádné cíle nemám, jen běhat. Pro radost a bez zranění :-)

    OdpovědětVymazat